هر شغل دارای عنوان، کد استاندارد (طبق استاندارد ONET)، شرح و توصیفگر است. دقت شود که عناوین توصیفگر ها معمولاً در بیشتر مشاغل مشترک هستند و وجه تمایز آنها در میزان اهمیت آن ویژگی در شغل است. بر گزینه نمایش با جزئیات کامل کلیک کنید تا اهمیت هر توصیفگر را مشاهده نمایید.
نمایش با جزئیات کامل امتیازدهی به این شغل

عنوان شغل: مدیر خدمات پزشکی و بهداشتی

کد شغل در اونت : 11-9111.00

unavalble


توضیحات شغل

برنامه ریزی، اداره، و هماهنگی خدمات پزشکی و بهداشتی در بیمارستان ها، کلینیک ها، موسسات حمایت از بیماران، آژانس های بهداشت عمومی، یا سازمان های مشابه.

دانش ها : برگشت به بالای صفحه

نظارت و مدیریت : شامل دانش کسب و کار و مدیریت اصول مرتبط با برنامه ریزی راهبردی، تخصیص منابع، مدلسازی منابع انسانی، فنون رهبری، تکنیک ها و شیوه های تولید و هماهنگ سازی افراد و منابع است.

خدمات مشتریان و پرسنل : دانش اصول و فرایندهای خدمت رسانی به مشتریان و پرسنل؛ شامل ارزیابی و سنجش نیاز مشتری، شناخت و بکارگیری استانداردهای کیفیت - در خدمات و ارزیابی رضایت مشتری.

زبان فارسی : شناخت ساختار و محتوای زبان فارسی، از جمله معانی و املای واژگان و قواعد ترکیب و دستور زبان

دانش مدیریت منابع انسانی : دانش اصول و رویه های جذب کارکنان، گزینش، کارآموزی، حقوق و مزایا، مذاکره، روابط نیروی کار و سیستم های اطلاعات کارکنان می شود.

اقتصاد و حسابداری : دانش اصول و تکنیک-های اقتصاد و حسابداری، بازارهای مالی، بانکداری و نیز تحلیل و گزارش گیری از داده های مالی.

مهارت ها : برگشت به بالای صفحه

فهم مکتوبات : درک جملات و پاراگراف های نوشته شده در گزارش های مرتبط با کار

سخن ورزی : سخن گفتن با دیگران برای انتقال کارآمد اطلاعات.

داروی و تصمیم سازی : در نظر گرفتن هزینه ها و فواید اقدامات بالقوه برای برگزیدن مناسب ترین آنها

گوش دادن فعالانه : توجه کامل به آنچه که مردم می گویند، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، پرسیدن سوالات مناسب، قطع نکردن سخن دیگران در زمان نامناسب.

تفکر انتقادی : استفاده از منطق و استدلال برای شناخت نقاط ضعف و قوت راهکارهای جایگزین یا رویکردهای مطرح شده در مواجهه با مسائل

هماهنگی : تنظیم اقدامات خود به فراخور فعالیت های دیگران

توانمندی ها : برگشت به بالای صفحه

درک شفاهی : توانایی شنیدن و فهم اطلاعات و نظرات گوینده از خلال واژه ها و جملات

بیان شفاهی : توانایی انتقال اطلاعات و نظرات در گفتگوها به گونه ای که دیگران بتوانند آنها را درک کنند.

درک نوشتاری : توانایی خواندن و درک اطلاعات و نظرات مکتوب.

بیان نوشتاری : توانایی انتقال اطلاعات و ایده ها در نوشته ها به گونه ای که دیگران بتوانند آن را بفهمند.

شمّ مسأله یابی : توانایی کشف وجود اشکال؛ این توانایی مستلزم حل مسأله نیست، بلکه تنها کشف وجود مشکل است.

بیان واضح : توانایی واضح صحبت کردن به گونه ای که دیگران بتوانند آن را بفهمند.

فعالیتهای حرفه : برگشت به بالای صفحه

ایجاد ارتباط با سرپرست، همقطاران یا زیردستان : تأمین اطلاعات برای زیردستان، همکاران و سرپرستان از طریق تلفن، گزارش ها و فرم های نوشتاری، پست الکترونیکی یا ارتباط فردی

تصمیم گیری و حل مسائل : تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج جهت گزینش بهترین راهکار و حل مسائل

ایجاد و حفظ ارتباطات بین پرسنلی : توسعه و گسترش ارتباطات کاری سازنده و همکوشانه با دیگران و حفظ این ارتباطات در طی زمان

ارزیابی اطلاعات، جهت سنجش میزان انطباق با معیارها : استفاده از اطلاعات مناسب و قوه ی تشخیص فردی برای اعلام انطباق (یا عدم انطباق) رویدادها یا فرایندها با قوانین، ضوابط و استانداردها

کسب اطلاعات : مشاهده، دریافت یا هر روش دیگر کسب اطلاعات از تمام منابع اطلاعاتی مناسب

توسعه و ایجاد تیم ها : ترغیب و ایجاد اعتماد متقابل، روابط متقابل و همکاری بین اعضای تیم

شرح کار : برگشت به بالای صفحه

پست الکترونیکی (ایمیل) : در شغل تا چه حد از پست الکترونیکی استفاده می شود؟

تلفن : در شغل تا چه حد باید مکالمات تلفنی صورت بگیرد؟

مذاکرات رودررو : این شغل تا چه حد نیازمند مذاکره رودررو یا گروهی با مردم است؟

حضور در محیط های محصور با شرایط محیطی کنترل شده : این شغل تا چه حد نیازمند کار در محیط محصور با شرایط محیطی کنترل شده است؟

تأثیر تصمیم ها بر نتایج کار همکاران یا شرکت : چگونه تصمیم های یکی از کارکنان بر نتایج کار همکاران، مشتریان یا شرکت تأثیر می گذارد؟

تناوب یا تکرار تصمیم گیری : تناوب تعداد تصمیم گیری کارکنان که بر افراد، منابع مالی و یا اعتبار و شهرت سازمان تأثیر می گذارد، چقدر است؟

علایق : برگشت به بالای صفحه

تجاری : شغل های تجاری دربردارنده راه اندازی و اجرای پروژه ها است. و می تواند رهبری و هدایت افراد و تصمیم سازی های متعدد را در بر بگیرد. گاهی اوقات این شغل ها نیازمند مواجهه با ریسک بوده و اغلب با کسب و کار در ارتباط هستند.

متعارف : شغل هایی که قاعده مند شده و مستلزم پیروی از روش های جا افتاده و فعالیت های عادی شده هستند؛ سر و کار فرد بیشتر با اطلاعات مفصل و داده های دقیق است تا نظرات شخصی.

اجتماعی : شغل های اجتماعی اغلب شامل کار با مردم، تعامل با آنها و آموزش آنها است. این شغل ها اغلب متضمن کمک و یا خدمات رسانی به دیگران است.

پژوهشگرانه : شغل های پژوهشگرانه غالباً شامل کار با ایده ها است و نیازمند تفکر بسیار زیادی است. این شغل ها می تواند شامل جستجوی حقایق و کشف راه حل مسائل به صورت ذهنی باشد

واقع گرایی : واقعگرایی شغلی در اغلب مواقع شامل فعالیت هایی است که مسائل و راه حل های عملی را دربر می گیرد. این امور غالباً با گیاهان، حیوانات و مواد موجود در جهان واقعی (همچون چوب، ابزارها و ماشین آلات) مرتبط است. اغلب شغل ها مستلزم کار در خارج بوده و کمتر با کارهای کاغذی یا کار در مجاورت دیگران مرتبط هستند.

هنری : شغل های هنری به کرّات مستلزم کار با شکل ها، طرح ها و الگو ها است. این شغل ها اغلب نیازمند خودابرازی بوده و کار در آنها مقیّد به قواعد سفت و سخت نیست.

سبک کار : برگشت به بالای صفحه

صداقت و درستکاری : شغل نیازمند درستکاری و توجه به مسائل اخلاقی است.

رهبری : شغل نیازمند یک تمایل برای رهبری، به عهده گرفتن مسئولیت و ارائه نظرات و مسیر است.

ابتکار و نوآوری : شغل نیازمند یک تمایل برای به عهده گرفتن مسئولیت ها و چالش هاست.

قابل اعتماد بودن : شغل نیازمند اعتماد، مسئولیت پذیری و عمل به تعهدات است.

تحمل استرس و فشار : شغل نیازمند پذیرش انتقادات و برخورد آرام و موثر در شرایط پراسترس است.

سازگاری/انعطاف پذیری : شغل نیازمند برخورد باز با تغییرات (مثبت یا منفی) قابل توجه در محیط کاری است.

ارزشهای شغل : برگشت به بالای صفحه

استقلال (به عنوان ارزش) : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، برای کارکنان امکان تصمیم گیری شخصی و کار براساس تمایلاتشان را فراهم می کنند. نیازهای متناسب با این ارزش شامل خلاقیت، پاسخگویی و خودکار بودن است.

شرایط کاری : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، قادرند برای کارکنان امنیت شغلی و شرایط کاری مناسب را به وجود بیاورند. نیازهای متناسب با این ارزش شغلی عبارتند از: فعالیت، حقوق و مزایا، استقلال، امنیت و شرایط کاری

ارتباطات : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، برای کارکنان امکان خدمت رسانی به دیگران و کار با همکاران در یک محیط دوستانه و غیررقابتی را به وجود می آورند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از: همکاری، ارزشهای اخلاقی و خدمات اجتماعی.

پشتیبانی : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، مدیریت پشتیبانی که بتواند پشت کارکنان بایستد را ارائه می دهند. نیازهای متناسب با این ارزش شغلی عبارتند از: سیاستهای سازمانی، نظارت بر ارتباطات انسانی و نظارت فنی.

موفقیت : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، مشاغلی نتیجه گرا هستند که به کارکنان اجازه می دهند از قوی ترین توانمندی هایشان استفاده کرده و از شغل شان احساس رضایت کنند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از نیاز به استفاده از توانمندی ها و دستیابی به موفقیت است.

شناخت : مشاغلی که این ارزش شغلی را بر برآورده می سازند، امکان پیشرفت، پتانسیل لازم برای رهبری و اعتبار مناسب را به وجود می آورند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از: نیاز به پیشرفت، برخورداری از اختیار، شناخت و موقعیت اجتماعی مناسب.